lauantai 27. elokuuta 2011

Arkea

Täällä pyyhkii hyvin. Minä nautin kun saan olla kotona, arjen rutiinit ovat loksahtaneet paikoilleen. En muista koska olisin tykännyt täyttää näin paljon tiskikonetta tai pestä pyykkiä. Ihanaa kun arjen askareet saa tehdä silloin kuin huvittaa, eikä puolen yön aikaan kun silloin sen sairaalapäivän jälkeen kerkisi. Toivo on nukkunut yönsä hyvin, vain pari kertaa yössä änisee, mutta ei kuitenkaan herää. Ne jotka mut tuntee niin tietää kuinka hidas mä oon herään ja siksipä Toivon maidot ovatkin pari kertaa vähän myöhästyneet. Onneksi isäntä auttaa ja laittaa aamulla maidon valumaan kun on lähdössä töihin.  Yksi päivä käytiin vaunulenkillä Toivon ja Prinsessan kanssa. Toivo nukkunut nyt muutamat unet vaunuissa, sinne nukahtaa helpommin kuin sänkyyn tai sitteriin meillä vaan pihassa aamupäivästä huonosti varjopaikkoja niin rajoittaa vähän.




Eilen aamusta olisi ollut meidän kylällä perhekerho, mutta en uskaltanut Toivon kanssa sinne lähteä, pelkään niin noita tauteja nyt kun ne taas valitettavasti alkavat jylläämään. Tyttöjen mukana varmasti joitakin tulee kotiin asti, mutta toivotaan ettei poikaan tarttuisi. Vähän arka olen pojan kanssa ylipäätään lähtemään mihinkään. Toivo olikin iskän kanssa kaksistaan kotona kun me neidit lähdettiin käymään kirjastossa ja pikaisesti katsomassa Toivolle maanantaina syntynyttä kaveria. Käytiin samalla postista hakemassa myös paketillinen vaateita Toivo saikin muutaman ihanan bodyn ja pöksyt. Minä tykkään väristä ja kuviosta ja mies haluisi vaan mustaa.



Toivo on syönyt kotona vähän paremmin noin 20ml kerrallaan, raukka vaan väsyy niin koko touhusta. On ihan hikinen ja hengästynyt kun saa sen 10 ml syötyä loput menee pikkuhiljaa ja sitten laitetaan vaan letkuun valumaan. Meidän seinissä onkin nyt ihmeelisissä kohdissa ruuveja letkujärjestelmää varten Toivo kun on yleensä sen ajan sitterissä siellä missä mekin.



2 kommenttia:

Harrasta hömppää kirjoitti...

Hei! Ootte kaikki kotona! Onnittelut!Te pääsitte kotiin aikaisemmin kuin me. Ollaan oltu kohta sen kolme viikkoa mun vanhemmilla evakossa, sen remontin vuoksi. Huomenna päästään kotiin. Veikalta terveisiä Toivolle! Veikka voi hyvin. Syö paljon, mutta mahavaivat on välillä niin ankarat, ettei saa juuri nukuttua.

keiju kirjoitti...

Ihana kuulla Veikan kuulumisia, oon monta kertaa miettinyt pääsittekö kotiin ja kuinka teillä sujuu. Laita mulle vaikka sähköpostiin yhteystietosi niin voidaan vaihtaa paremmin kuulumisia, mä kun en edelleenkään oo löytänyt sua facebookista.